Imorgon får jag en kniv i ryggen

Imorgon är det äntligen dags! Klockan 07:15 skall jag infinna mig på sjukhuset för att opereras i min vänstra axel. Läkaren ska plocka en sena från insidan av låret. Senan ska i sin tur användas för att ersätta de förstörda ledbanden som binder ihop nyckelbenet med skulderbladet. Nu dagen innan ska jag förbereda mig genom att duscha MYCKET. Jag har fått anvisningar om att tvåla in mig med huddesinfektion, duscha av, tvåla in, duscha av, vänta två timmar gör sen om allt igen. Imorgon när jag vaknar ska jag göra om samma procedur en gång till. Jag gillade bruksanvisningen på huddesinfektionen: Undvik kontakt med hjärna, hjärnhinnor och mellanöra. Inte riktigt de delar av mig som jag hade tänkt duscha.

Kommentera

