2010 vs 2011

Solen lyser idag, årets sista dag. 2010 har varit ett jobbigt men ändå ett väldigt givande år och jag har höga förväntningar på 2011. Vad har då hänt och vad ska hända? Vilka är de viktiga punkterna? Familj, hälsa, sport, film och socialt. Politik och världsliga händelser orkar jag inte ta upp för det är sällan positivt.

Det största är självfallet det faktum att familjen ska utökas. Som ni kanske känner till kan vi inte få barn hur som helst, men vi struntar tydligen i alla medicinska lagar. När vi fick reda på att vi väntade första barnet blev vi rejält chokade. Denna gången blev reaktionen… ja… stillsam lycka är nog den bästa beskrivningen. Vi vågade inte hoppas på att vi skulle kunna få ett barn till men det fanns så klart en önskan. Viljan står vår ofödde för och jag räknar med att det blir en lika envis och viljestark individ som storasyster sin. Nu är det en vecka kvar innan beräknad förlossning och jag börjar bli riktigt spänd. Babyåret 2010 har bara varit en väntan och en mage för mig. 2011 blir ett år där jag är mer delaktig.

2010 – 0

2011 – 1

Jag förväntar mig inte mycket sömn 2011 men det har jag heller inte fått under 2010.

Här kommer vi in på den personliga hälsan där 2010 blev ett riktigt jobbigt år. I februari föll jag illa i skidbacken när jag försökte undvika en kollision. På akuten sa de att ledbanden till nyckelbenet var uttänjda. Smärtan försvann inte och i augusti visade det sig att ledbanden var av. Jag opererades i början av december och är nu, äntligen, i stort sett smärtfri. 10 månader med smärta är nu över och jag sover bättre och bättre och inte ens en nattskrikande baby kan bli värre för sömnen än hur det har varit.

2010 – 0

2011 – 2

Sportmässigt blir 2010 svårslaget. SM-guld till LDB FC Malmö och till Malmö FF! Tyvärr tror jag inte att herrarna klarar av att försvara guldet men kommer på topp tre. Jag tror heller inte på ett lika starkt svenskt år internationellt.

2010 – 1

2011 – 2

Sportmässigt för egen del kan det bara bli bättre. Skadan har gjort att jag knappt har kunnat träna under 2010. De senaste 4 månaderna har jag inte kunnat träna alls. Om ett par veckor är jag helt läkt och sen har jag har ett halvårs rehab innan jag är tillbaka i 100-procentig form. Motionscykel och löpning är bara en månad iväg. Målet för 2011 är att komma ner till 94 kilo och nej… det är inget nyårslöfte.

2010 – 1

2011 – 3

Filmåret 2010 smög förbi tämligen anonymt. Harry Potter var en besvikelse, Inception var häftig men någonting saknades. The Town var nog årets överraskning. Nästa år kommer Cars 2, The Green Lantern, X-men, Transformers, Captain America, The Smurfs, Conan, Sin City 2. Blir ett bra serietidnings-filmår.

2010 – 1

2011 – 4

Socialt blir 2011 nog lite bättre än 2010. Vi har inte haft så mycket tid/ork till att vara sociala men det ska det bli ändring på. Det kommer nog att bli en del besök med tanke på nytillskottet. Ölprovargänget kommer hit, vi planerar att hälsa på kompisar både här och där, vi har lärt känna fler folk här i Götet.

2010 – 1

2011 – 5

Sammanfattningsvis kan man bara säga att 2011 blir ett bättre år. Skönt!!!! Inte för att 2010 var ett dåligt år men tänk vad tråkigt det hade varit att ha ett dåligt/tråkigt år framför sig…

Gott Nytt År Gott Folk!! Må det kommande året vara bra sådant

Kommentera

