Inför Dubai

View of Dubai just before sunset.

Image via Wikipedia

Äntligen! Nu är det snart dags att lämna Svea rike för solen och värmen i Dubai. Det ska bli riktigt roligt att komma iväg för det var länge sen vi var utomlands nu så det har kliat i resenerverna ett bra tag och dessutom blir det döttrarnas första flygtur. Dessutom så ska vi bo hos Kära Frus kusin och hennes man. De har bott där ett tag men vi har inte lyckats komma iväg förrän nu.

Jag kommer att använda bloggen som resdagbok så titta hit lite då och då. Jag ska göra så gott jag kan med att uppdatera bloggen.

Vat vet man då om Dubai? Egentligen inte särskilt mycket. Man vet det alla vet, som att de har gjort konstgjorda öar, de har en skidbacke inomhus, de har höga hus och ett 7-stjärnigt hotell. Mer än så har jag inte koll på. Det ger ju bra förutsättningar för att uppleva och undersöka Dubai. Som den slöjdlärare jag är hoppas jag på att kunna lära mig om lokalt hantverk men det kommer också att bli en typisk semester med sol, bad och shopping.

Vi har nio dagar i Dubai så vi hoppas att hinna med en del. Har ni några bra tips så tar vi tacksamt emot dessa även om jag tror att vi kommer att få fullt upp ändå.

Kommentera

