Årets jölkalender

I år blir det en något annorlunda jölkalender. Största skillnaden från föregående år är att jag faktiskt har själva kalendern i år. Toppen! Jölkalendern består av 24 fristående avsnitt och var och ett av dem har olika regissörer… upps! Där ljög jag. Tre av regissörerna har fått göra två avsnitt och en fjärde har fått göra tre, men det blir ändå nitton olika regissörer. Kan bli väldigt intressant!

Vilka är förväntningarna då? Ja… helt ärligt så måste jag säga att jag är skeptisk. Jag har en känsla av några av avsnitten kommer att bli ganska tunna, vissa kommer nog inte kännas juliga alls och några kommer man nog önska att de borde spolas. Å andra sidan tror jag att några avsnitt kommer att skänka glädje och värme. Jag vet att några av regissörerna är duktiga på att skapa ett innehåll som verkligen påverkar. Eftersom det är fristående avsnitt kommer jag nog att göra en egen ordning och spara de bästa till helgerna när man har tid att sitta ner och njuta.

Jölkalenderna består av följande avsnitt (dock ej nödvändigtvis i turordning):

Stående i bakre raden från vänster till höger:

St.Eriks God Jul, St.Peters’s Winter Ale, Sigtunas Midvinterblot, Great Divides Smoked Baltid Porter, Jacobsens Golden Naked Christmas Ale, Fuller’s Old Winter Ale, Great Divides Chocolate Oak Aged Yeti (favoritavsnitt från förra säsongen), Great Divides Belgian Style Yeti, Ayingers Winter-bock, The Shipyards Longfellow Winter Ale, Mysingens Midvinterbrygd, BrewDogs Winterporter, Flying Dogs K-9 Cruiser Winter Ale, Anchor Brewings Christmas Ale, Ölvisholts Jólabjór och Pistonheads Chimney Sweeper.

Liggandes från vänster till höger:

Samuel Adams Winter Lager, Mekkellers Santa’s Little Helper, Dieu Du Ciels Solstice D’hiver, Sigtunas Vinterlager, Bötets Barley Wine, Eggenbergs Samichlaus, och Mikkellers Fra & Til.

Ståendes längst fram:

BrewDogs There Is No Santa.

Det bästa med jölkalendern är att den ska delas med likasinnade och nej… jag kommer inte att ta ett avsnitt om dagen. Det får bli ”On demand”. Om någon är intresserad så kan vi fixa ”pay per view”.

Ordet Jölkalender är skapat av min intelligente och ölsugne vän Jesper. Tack för det bästa nya ordet 2011!!

2 thoughts on “Årets jölkalender

    • Jag hade först bestämt mig för att uppdatera inlägget istället för att skriva nya mindre inlägg… men det är inte lika roligt. Vilka införskaffade du?

Kommentera

