Öppet brev till min dotter

Kära dotter!

Jag gläder mig så åt din utveckling. Det är fantastiskt vilka framsteg du tar varje dag. Jag är både glad och stolt över att få följa dig på dina små äventyr för så är det ju… allt som är vardag för mig är ju nya världar för dig och du tar dig an dessa världar med stor nyfikenhet och entusiasm.

Men jag vill be dig om en sak…

Snälla snälla du! Sluta äta upp mina odlingar. Det är en sak att du sätter i dig basilika och oregano men blomjord… helt ärligt alltså, vi har bättre mat hemma om du är hungrig. Sen blir det väldigt smutsigt där du har suttit och ätit och städa är inte min favoritsysselsättning… och vi ska inte prata om vilka intressanta blöjbyten det blir.

Just det! Jag vill be dig om en sak till. Under tiden jag städar upp efter din senaste ”måltid”, vill du då vara snäll och inte attackera nästa blomma för att äta upp den också??!! Inte mina odlingar heller för den delen. Nu har du ätit upp tebusken, chilin, basilikan och nu har jag bara kaffeplantorna kvar. Snälla låt de vara!

Ödmjukast

Din Pappa

5 thoughts on “Öppet brev till min dotter

Kommentera

