”No more gran” eller ”Jag och min täljkniv”

Så!! Då var vår en gång så stolta kungsgran degraderad till två kassar ved. Imorgon ska den ut på sin sista resa. Den ska åka med oss till Smålands mörka skogar där den traditionsenligt ska kremeras i den vita kakelugnen.

Förarbetet med att kvista av granen gjordes inte med yxa, inte med såg. Inte heller med sekatör. Nä, här kör vi med en täljkniv som helt och hållet är egentillverkad. Att arbeta med en skarp och bra kniv slår det mesta.

I år var jag dessutom klok nog att ta bort ljusslingan först så att vi inte behöver köpa en ny nästa år också (tack för påminnelsen Kära Fru!)

Jag kan även passa på att önska er alla ett gott slut på detta året och en fantastisk start på nästa! Imorgon drar vi som sagt till Småland och jag tar en liten paus från bloggandet under tiden. Men bloggen är öppen som vanligt så ni är välkomna hit ändå så klart. Skriv nåt också vet jag 🙂

Gott nytt år!

Kommentera

