Nytt år – nya förhoppningar att krossa. alt: Ett meningslöst inlägg

Så var man tillbaka igen efter några dagars semester från det vanliga vardagstugget. Ett år har ersatts av ett annat under tiden och jag har redan lyckats krossa några förhoppningar. Jag återkommer till dessa om en stund… först måste jag ju göra något som verkar vara standard om man bloggar… att summera föregående år. Då kör vi:

2011 var bra. Hoppas 2012 blir bättre.

Så! Då var det gjort. Skönt att få det avklarat.

2012 började i alla fall bra. Redan på nyårsdagen blev jag ivägsläpad på lite judoträning. Jag måste erkänna att jag kände mig lite som Karl Pilkington i ”An idiot abroad” när jag satt i bilen, utan att ha en aning om vad som väntade. Senast jag var i närheten av kampsportsträning var nån gång 97-98 när jag fotograferade en karateträning. Innan dess kommer jag inte ens ihåg. Det gick ganska bra om jag får säga det själv =) Jag höll bara på att kräkas av utmattning EN enda gång. Armarna skakade, benen följde armarnas exempel och hjärtat försökte sätta nytt hastighetsrekord… och då var inte ens uppvärmningen klar. Efter att ha mött de två jag kom dit med så var kroppen helt slut och det var också då magen inte riktigt var säker på om den ville vara med eller inte. Efter att ha idisslat frukosten och tömt halva Habos vattenreservoar var det dags för en ny omgång på mattan. Bilden ljuger inte, det är den färgen på våra huvuden.

Den inledningen på året var ju inte alls fel för mig. Förhoppningarna är ju att springa mycket och långt i år och sen gick jag även med i en facebookgrupp där målet är att göra 20000 sit-ups innan midsommar. Det är nu vi kommer in på att krossa förhoppningar. Jag är ingen man av nyårslöften. Sånt är enbart idioti, dömt att misslyckas. Tydligen är mina förhoppningar av samma skrot och korn. Jag lyckades göra 30 sit-ups dag 1. Dag 2-5 orkade/hann jag med 20 till. Nu behöver jag göra nästan 120 om dagen för att lyckas… hmm. Jag kommer att göra så gott jag kan i alla fall. Jag vill springa mycket och långt också ju. Det har inte hänt någonting sen slutet av november. Det är ungefär så länge jag har umgåtts med min fantastiska förkylning som vägrar acceptera beslutet om vräkning. Att hålla mig under 100-kilosstrecket har också grusats.

Men vet ni vad… det gör ingenting. Ingenting överhuvudtaget! Det är bara att anpassa förhoppningarna. Det är trots allt bara jag själv som kan påverka mig själv. Vill jag vara negativ så kan jag vara jävligt negativ men jag tänker vara positiv (nytt för i år) för negativa människor finns det för gott om.

Så mitt tips till alla är: Var mer positiva i år än förra året. Le oftare och kanske mer offentligt (skit i att alla undrar vad fan det är med dig). Till sist kanske folk slutar att se så arga, tuffa, hårda, nonchalanta, etc. ut. Kanske kan den morala kompassen börja peka åt rätt håll under 2012.

Förhoppningsvis var detta mitt mest seriösa inlägg i år och med de orden vill jag bara säga…

Ha ett fantastiskt år! Ha ett fantastiskt underbart roligt år!

Kommentera

