Veckans roliga historia

Eftersom jag bor i Göteborg, staden där alla är Stand-up komiker, så tänkte jag dra en historia eller vits varje vecka med start idag.

Det är dock inte vilka historier som helst. Nä, det ska vara politiskt korrekta historier så att jag inte råkar kränka någon.

Då ska vi se… Vilken ska vi börja med???

Det var en kines, en amerikan och en svensk… Nej det går ju inte. Människor i Kina är förtryckta och vad är egentligen en amerikan? Varför ska en svensk vara med? Nä, bäst att jag undviker etniska tillhörigheter.

Vet ni vad man kallar en blondin med två hjärnceller? Nämen, det här går ju inte av uppenbara skäl.

Det var en kvinna som… Äsch! Det finns säkert någon som tar illa vid sig över att jag skojar om kvinnor.

Det var en man som… Nej!!! Ingen någonstans skulle någonsin beklaga sig över att jag driver om män… men det finns nog många som reagerar på att det alltid är män som står i centrum. Får nog tänka om här.

Det var någon… ja men det fungerar ju. Det var någon som gick in på en bar… och där föll det. Varför en bar? Jag vill inte ha världens nyktra alkoholister till ovänner och bör nog välja en annan miljö… och varför ska någon GÅ in på en bar? Det finns många som inte kan gå av diverse skäl. Jag vill inte framkalla posttraumatisk stress hos eventuella krigsoffer.

Det var två vänner som… alla har inte vänner.

Säg ”Sex laxar i en… Veganer.

Tre jordnötter var ute och simmade… många är allergiska och inte alla har tillgång till vatten.

Det var svårt det här. Jag får nog tänka till ordentligt…

Tänker…

Tänker fortfarande…

Nu har jag det!!! Den ultimata roliga historien som är politiskt korrekt:

Det var någon som på något sätt tog sig in på ett ställe. Personen i fråga gjorde detta på ett fullt lagligt sätt. Väl där inne såg (arrgh, blinda)… Väl därinne mötte personen någon. De kommunicerade en stund varpå den ene uttryckte… Här kommer poängen. Håll i er! Den ene uttryckte NÅGOT! Haha… Den var bra va?

Jag tror att jag lägger ner Veckans roliga historia direkt.

Ha en riktigt trevlig mänsklighetens dag, vad eller vem du än känner att du är. Ha de människor i åtanke som har det sämre ställt här i livet oberoende av kön, religion, läggning, ålder, region, etnisk tillhörighet etc. de än må ha.

3 thoughts on “Veckans roliga historia

Kommentera

