Nostalgins hångeldrömmar – Revisited

För ett drygt år sedan skrev jag ett inlägg om vilka minnen jag hade från när jag var liten på 80-talet och var på diskotek och suktade efter tjejen med stort T. Den viktigaste ingrediensen var tryckarna och jag bad er att lämna förslag på era 80-tals tryckarfavoriter. Listan hamnade på Spotify och innehåller följande låtar:

Alphaville – Forever young
Bangles – Eternal flame
Berlin – Take my breath away
Bonnie Tyler – Total eclipse of the heart
Bryan Adams – Heaven
Chris De Burgh – The lady in red
Crowded house – Don’t dream it’s over
Cyndi Lauper – True colors
Def Leppard – Love bites
Eric Clapton – Wonderful tonight
Europe – Carrie
Eurytmics – Miracle of love
Foreigner – I want to know what love is
Glenn Medeiros – Nothing’s gona change my love for you
Jennifer Rush – The power of love
Joe Cocker/Jennifer Warnes – Up where we belong
Martika – Toy soldiers
Ola Håkansson/Agnetha Fältskog – The way you are
Poison – Every rose has its thorn
Prince – Purple rain
Richard Marx – Right here waiting
T’Pau – China in your hand
Tone Norum/Tommy Nilsson – Allt som jag känner

Nu vill jag ha hjälp med att uppdatera listan. Har ni fler förslag? Skriv gärna kommentarer här och inte på Facebook, tack!

Här är listan i Spotify: http://open.spotify.com/user/herrhof/playlist/3uepRIB805FXNhrq38Svme

Kommentera

