Nu ska det göras eget kaffe

Jag gillar kaffe! Jag gillar att odla!

Jaha, tänker ni, så intressant… Men strunta i att läsa vidare då.

Det här inlägget handlar om just kaffe och odling. Jag har försökt odla kaffe ganska länge men jag har inte fått tag på tillräckligt färska bönor (Nej, rostade bönor funkar inte!) Efter drygt 20 försök gav jag upp, det gick helt enkelt inte.

Men så i vintras var vi på Botaniska och till min glädje hade de ett rejält kaffeträd med mogna bönor och ännu gladare blev jag när de gav mig två bönor och lite tips för hur jag skulle få de att gro.

Nu är det några månader senare och envisheten har gett resultat. Båda bönorna har presenterat sig för omvärlden så nu väntar vi bara på gröna blad. Om ett par år hoppas jag kunna bjuda på en kopp hemmagjort och hemmabryggt kaffe. Någon som vill testa?

20120321-094850.jpg

2 thoughts on “Nu ska det göras eget kaffe

Kommentera

