Män man träffar i pissoaren

Igår var det dags för allsvensk premiär i Malmö. MFF skulle möta Gefle och staden mer eller mindre vibrerade av förväntningar. Supportrarna slöt upp på Möllevångstorget för att gemensamt marschera promenera (låter inte lika militant) till stadion. Givetvis var de på plats en god stund innan för att avnjuta en och annan öl innan det var dags att bege sig. Så gjorde även jag. Jag följde också det goda exemplet att utnyttja pubens urineringsfaciliteter innan vi gick. Ana min förvåning när jag öppnar dörren till denna lilla tvåmannapissoaren (som man kan stå tre vid om det är absolut akut). Där inne står en kille vänd mot pissoaren och med bägge händerna håller han sin… mobiltelefon (vad trodde du din snusker?). Det är kanske i sig inte är något att reagera över. Det är ofta som man använder båda händerna när man hanterar mobilen. Nä, saken var den att han stod och pinkade samtidigt. Ölen jag hade druckit hade flyttat gränsen för de sociala oskrivna reglerna som säger att man inte ska starta samtal med okända män vid en pissoar… så jag hade inga problem att strunta i dessa oskrivna regler och säga till honom att jag gillade hans teknik.
-Jag gillar din teknik, sa jag.
-Tack! Det är inte första gången så man har fått lite snits på det. Svaret bekräftade att han struntade i eventuella regler som säger att man inte ska besvara okända män som börjar prata med dig vid pissoaren. Glatt replikerade jag att det minsann såg ut som att han hade vanan inne. Vi delade ett hjärtligt skratt, sa några snabba ord om dagens match och sen delades våra vägar.

Nu när jag skriver detta så märker jag att gränsen har flyttats tillbaka men det är som det är, i nyktra pissoarer kan man höra en droppe falla. I smålulliga pissoarer låter det som ett gäng papegojor vars talförbud äntligen har hävts.

Men poängen med hela historien var i alla fall att killen uppenbarligen var duktig på att MULTITASKA (tack för den O)

Sen tror jag att det blir nytt  rekord i antal träffar på det här inlägget.

Kommentera

