Skäms på dig pappan

Är man trött eller?! Idag kom jag på en god stund efter frukost att barnen inte hade borstat tänderna. Det var bara att koppla in fårhundsläget och försöka styra in de båda barnen på toaletten. Enklare sagt än gjort då mina får hellre gör tvärtemot vad jag vill så de sprang åt varsitt håll istället. Till sist blev tänderna borstade och jag kände mig nöjd. Nu hade det blivit dags för mellanmål så jag skar upp lite frukt och gav till barnen. Deras grimaser var helt underbara när de började äta. Jag kunde inte låta bli att skratta. Vissa frukter är mindre goda att äta direkt efter att man borstat tänderna. Kände mig lite hemsk som satt och skrattade åt mina barns olycka.

Att ta med mig: Nästa gång vi har glömt tandborstningen, var snäll mot dina barn och vänta till efter mellanmålet.

Kommentera

