Arrgh! Konditionsstress

Idag kom det ett mail som gjorde mig något stressad. Om lite mindre än en månad måste konditionen vara på topp.. på topp och på topp, vad innebär det egentligen? För mig är det väl att kunna springa (långsamt trilla framåt) 1 1/2 mil utan att vara helt förstörd efteråt. Idag kan jag inte ens springa 5 km under 30 minuter. Den 12:e maj är det dags för GöteborgsVarvet. 21 km genom Göteborgs gator och torg. Ett lopp som tydligen ska vara riktigt roligt att springa enligt de som har deltagit tidigare, eftersom det är så mycket folk som hejar på längs hela banans sträckning. Just nu ser jag det mest som att mycket folk kommer att kunna följa min misär från början till slut. SVT ska även sända loppet och det vore väl fan rent om man skulle hamna framför en pigg reporter samtidigt som man låter som ett gammalt stackars trasigt ånglok som borde bogseras direkt till skroten av ren barmhärtighet.

Hur som haver så ska jag ta mig mål (någon med cykel som kan skjutsa mig emellanåt?). Får jag en dålig tid så är det bra för då kan jag bara förbättra den nästa år och jag kan alltid skylla på min dåliga startgrupp.

startgrupp 20, starttid 15:47

Kommentera

