Sommarlovsplaner för idag

Regnet smattrar på fönsterna och jag funderar skarpt på att tända lite lampor för att få lite mer ljus i lägenheten eftersom regntunga moln gör allt för att hindra sommarpacifisten solen. Än så länge lyser solen med sin frånvaro (något sämre skämt än telefonnumret till skogen).

Dock hindrar inte detta oss tre, jag; Stortjejen och Lilltjejen, att smida planer på vad vi ska göra en sån här dag. Tja, Lilltjejen kanske inte planerar särskilt mycket men det hon saknar i planeringsmöjligheter tar hon igen i entusiasm i det vi gör.

Än så länge ser planerna ut som följer:

  • Göra om matbordet till en grotta/slott/flygplan.
  • Gå till lekplatsen.
  • Hoppa i alla stora vattenpölar som finns på väg till lekplatsen.
  • Gå hem innan vi har kommit till lekplatsen eftersom barnen upptäcker att regnkläder bara är effektivt mot regn och inte mot klädsim.
  • Leta upp någon som vill fika med oss.

Bubblarna (de förslag som inte har kommit med på dagens lista men som vi kanske gör ändå)

  • Göra varm choklad.
  • Göra glass.
  • Baka något.

Det är nästan så att jag känner igen min egen barndoms sommarlov. Jag ser mest fram emot att få hoppa i vattenpölarna med ungarna. Fotobevis kommer om jag lyckas komma ihåg att ta med kameran.

Känner du att det här lät skoj så är du välkommen att göra oss sällskap

Kommentera

