Hur hittar man hit egentligen

Rubriken syftar på hur ni läsare hittar hit och det är ingen fråga… jag vet hur ni hittar hit. Många av er hittar hit via ansiktsboken och det är ju kanske inte så konstigt eftersom bloggen är kopplad till mitt fb-konto.

Sen har jag en hel del läsare som kommer hit exempelvis via helt vanliga sökord: om mig, familjerelaterat, recept, torp etc etc.

Sen händer det att folk trillar in här via andra sökfraser på ex. Google. Jag nämner några ”favoriter” som skiljer sig från mängden.

*blodböld i födelsemärke
*dotter gnager
*brudar i tight spandex
*prata i pissoaren
*utslag under fötterna
*ner i vikt med honung
*träffades på toaletten
*botox
*banan i mungipan

Man blir ju nyfiken! Vad är det för saker folk söker efter med såna sökningar???… och vad är det jag egentligen skriver för nånting…med sådana träffar??

Fast å andra sidan, tittar man på ”Topp tio-listan” så låter bloggen hyfsat tråkig där det bara är plats 8 som sticker ut:

1.nyårsförrätt
2.pappansomkallaspeter.wordpress.com
3.lax med avokadoröra
4.basilikasorbet
5.nyår förrätt
6.brev till min dotter
7.avokadokärna i vatten
8.jölkalender
9.nyårsförrätter
10.ört i broccolisoppa

Plats 11 och 12 och faktiskt plats 13-16 samt plats 17 går i exakt samma ton.

Vad söker du efter på nätet? Kommentera gärna här. Om du inte vet hur man gör så klicka på pratbubblan som befinner sig en bit till höger om rubriken… sen löser sig nog resten om du bara följer instruktionerna. Ta ta, tjaa och sånt!

Kommentera

