Det var det

imageVem kunde ana det??!! I paketet som var format som ett rådjur, fanns det ett rådjur. Klappmottagarna var väldigt glada eftersom de nu måste försöka trycka in den i bilen tillsammans med två vuxna, två barn, massa packning och julklappar som sen ska köras till stockholm. Som jag avundas dem!

Tomten kom också och den som gick iväg för att köpa tidningen var undertecknad… fast det blev inte tidningsvarianten. Tomten skulle komma in via balkongen och då var det till att hoppa ut genom ett toalettfönster. Innan det kom stortjejen för att hämta mig:
-Peter! Tomten kommer snart. Det är dags för paketen. KOM NU!
Jag fick ursäkta mig med att jag behövde gå på toaletten varpå stortjejen vänder sig om och marscherar rätt in i vardagsrummet basunerades ”MIN PAPPA BEHÖVER GÅ PÅ TOA FÖRST! PAPPA BEHÖVER GÅ PÅ TOA! ”.

Hur som helst har det varit en trevlig dag med god mat och trevligt umgänge. 24 personer fick samsas om utrymmet så julklappsöppningen blev något kaotisk som sig bör. Vi fick en fin gemensam julklapp och det var ett delägarskap i ett fotbollsprojekt/lag i Uganda.

God fortsättning gott folk. Ta det lugnt på mellandagsrean och glöm inte… vartannat köpställe bör vara en pub.

Kommentera

