Häcklande bron

Det finns en viss bro i Göteborg…

Jag gillar inte den…

Inte ens lite…

Den kallas Göta Älvbron och har två lampor som börjar blinka frenetiskt när något fordon ligger i höger körfält och väger mer än 3,5 ton.

Jag kom precis bredvid det högra körfältet då det började blinka… jag var på cykelvägen. Det fanns inga bilar i närheten, inga bussar… ingenting. Bara jag och min cykel…

Och blinkande varningslampor.

Nu ska jag cykla förbi den idag igen…

Hammaren tar jag med mig..

Kommentera

