Slutvägning – ett happy mål utan leksak

Jag vet att det har varit ganska tyst från min sida på sistone men livet har tagit lite mer plats än vanligt. Samtidigt har jag valt att inte skriva något om hur det har gått med att uppnå mitt mål… förrän idag då.

wpid-2012-12-31-12.00.23.png

Målet var att gå ner 7,5 kg på en månad. Vågen fick därför inte stå på mer än 100 kg på morgonens vägning. Jag gjorde detta som en slags vadslagning med följande insatser:

> 100 kg: Jag är tvingad att bli medlem i IFK Göteborg (jag är HIMMELSBLÅ).

< 100 kg: De som har satsat skänker 100 kr per kg under hundrastrecket, till välgörande ändamål.

Hur gick det nu då?

Trumvirvel tack.

wpid-20130501_090821.jpg

Det var nervöst in i det sista men jag lyckades gå ner 8kg på en månad. Nu ska ytterligare 4,5kg bort. Beach 2013 kanske ändå är en realitet.

För dig som har ”satsat” så innebär det att du skänker 100 kr till valfri välgörenhet. Jag tänker skänka till two sisters for amyloidosis men passar även på lobba för Rädda barnen och Barncancerfonden.

Skriv gärna en kommentar här på bloggen och berätta vart du skänkte din hundring.

5 thoughts on “Slutvägning – ett happy mål utan leksak

  1. Bra jobbat. Jag kommer snart ner och gör dig sällskap i under 100 klubben. Det där medlemskapet i IFK var inte långt borta 🙂

  2. Släpp vasken och gå med i IFK 😉
    Bra jobbat! Du har snart gått om mig i oviktighet. Jag får lägga på ett kol!

  3. Tack ska ni ha gott folk!
    Kvällen innan trodde jag att det var kört.
    Jag håller tummarna för ert projekt och ser fram emot fler inlägg.
    Ses i Höör?

  4. Japp, jag kommer till Höör, men det visste du ju. Håller tummarna för att huset blir klart i tid och vi kan börja spika och såga. Har ju köpt nya snickarbyxor och allt.

Kommentera

