Grisar i rörelse

Kl 15:06 imorgon står jag och funderar över för- och nackdelar med vad som hända skall.

Minuten senare börjar benen röra sig och all fokus är förflyttad till löpningen. Nu hamnar vi i läget där Hungerspelen möter Den sista färden. Den något skumma lokalbefolkningen tillsammans med lika skumma folk från andra ställen, bildar ett drygt två mil långt gatlopp där man inte vill vika ner sig och visa sig sårbar.

Allt eftersom börjar jag och mina medtävlande låta allt mer som stressade grisar. Det stånkas och grymtas och då och då hörs det skrik också. Ju mer en av dessa grisar ser ut att ha det jobbigt desto mer uppmuntran får denne.

Officiellt kallas detta för uppmuntran.

Låter det hemskt? Det är det! Men samtidigt är det bara så vansinnigt roligt. När det är som jobbigast kan det kännas som jag beskrev ovan men för det mesta är publiken din vän som lyckas få fram det där lilla extra i dig. Mina medtävlande kämpar stolt framåt och ofta hör man uppmuntrande ord delas ut till varandra. Det är ett väldigt roligt lopp och har du inte sprungit det någon gång så tycker jag att du ska ge det en chans.

One thought on “Grisar i rörelse

Kommentera

