Håll tummarna

Göteborgsvarvet är avklarat och imorgon börjar Göteborgsklassikerns första del, Hisingen Runt.

Uppladdningen har knappast varit den bästa man vad gör man? På morgonen när jag skulle springa varvet vaknade jag med ont i halsen och snuva. På tisdagen sen spelade jag innebandy med jobb och fick bryta efter bara 20 minuter. 2 timmar senare låg jag med frossa.

Kära Fru undrade följande morgon varför jag hade tagit alla kuddarna under natten och lagt dem på golvet på min sida sängen. Enkelt svar: -Jag la dem på tork.
Influensa är SÅ roligt…

Det tog 36 timmar innan jag blev feberfri och jag tappade 2 kg trots godis, glass, chips, kakor, bakverk m.m. Att vara sjuk har alltså fler fördelar än nackdelar.

Hur som haver, nu är jag på benen och imorgon är det dags och jag är förberedd. Jag har nya pedaler och skor.

image

image

Ska du köpa cykelutrustning kan jag passa på att göra reklam för bikester.se.
Jag har även skaffat cykelshorts med hängslen (eftersom man inte ska ha något under borde det ju heta cykelkalsonger) och en vit semitransparent cykeltröja. Visst låter det ursexigt??!! Bara tänk dig efter 5 mil… jag kommer att se ut som att jag är med i en Mr Wet T-shirt tävling med en något överviktig mage i något som snabbt för tankarna till Borats mankini.

Kom gärna och heja, håll tummarna, deltag… men lämna kameran hemma är du snäll.

Kommentera

