Sommarens nöjesländer

Jag har under mina levnadsår varit på många besök i olika sommarparker. Först och främst tänker jag på sommarländerna, typ Skara, Tomelilla och till och med ett som hette Röstånga.

Och vart vill jag komma med detta totalt ointressanta dravel?! Det hänger faktiskt ihop med ett tidigare inlägg angående ”Kikki Danielsson – festis”. Ödets nyck försåg mig nämligen med följande bild ur dagens GP (en liten lokaltidning från Göteborg).

image

Hur skulle ett Kikkiland se ut? Vilka attraktioner skulle man hitta där?

* Sugröret – vattenrutchbanan med krök.
* BiBen – berg och dalbana där transportenheterna ser ut som BiBar.
* Fritt uppkast – uppskjutet och nersläppet på samma gång. Vomering garanteras.
* Däcka – åk forsränning i en bilring.
* Virvelvinet – bli dekanterad i snurrande vinglas.
* The Hangover – häng upp och ner i denna vinöppnarformade berg och dalbana. Huvudvärk och illamående utlovas.

Jag utökar listan efterhand som nya idéer dyker upp. Hjälp mig gärna och skicka in fler förslag. Kan vi få ihop ett helt Kikkiland?

4 thoughts on “Sommarens nöjesländer

Kommentera

