99 fördelar med att ha barn

Det finns såklart hur många fördelar som helst och vissa är mer givna än andra ex att vara pappa.
Nu tänker jag först och främst på vilka fördelar det ger mig på ett rent egoistiskt plan och jag hoppas på att hitta 99 st innan årets slut

  1. Nutellan har återigen intagit sin rättmätiga plats på frukostbordet.
  2. Att bygga Lego är inte konstigt när man är en 49-årig pappa. Hade man varit en 40-årig singel hade man setts som knäpp.

  3. Att gå på bio och se tecknade barn är helt okej. Det gäller bara att se till att man har med sig ett barn.

  4. Pappa, jag vill inte ha mer godis, snacks, choklad… mer till mig.

  5. Kinderägg finns i trepack.

    • Pappa, åk rutschkana med mig.
    • Okej då.
    • Barnen, ska vi åka till leksaksaffären?
      • Jaaaaa!!!!
  6. Bygga sandslott är helt okej… så länge man gör det med barnen. Fast å andra sidan så är det många föräldrar inklusive mig själv som har större tålamod än barnen. Föräldrarna bygger vidare efter att barnen har tröttnat.

To be continued…

5 thoughts on “99 fördelar med att ha barn

Kommentera

