Dubai – Första inlägget

Så där ja… efter en del tekniska problem kan jag nu berätta att vi är i Dubai. Man är ju inte där på riktigt innan man har berättat det på internet. Det är samma med mat har jag förstått. Maten måste fotograferas innan man äter annars har man inte ätit.

Flygresan gick bra. Direktflyg regerar! Däremot regerar inte flygbolagets service. I mitt enfald trodde jag:

  • att maten ingick
  • att det skulle visas någon film
  • att den utlovade wifi-uppkopplingen skulle fungera

Men vi kunde köpa mat som tur var. Visst ser det både gott och rejält ut?

20131116_172336

Hur var verkligheten då? Tja, döm själva. Jag har använt den lilla hopfällbara gaffeln som referens.

20131116_172247

Ja, jag vet att jag är gnällig…

En lite rolig sak var när vi flög in över Dubai så såg det riktigt kallt ut. Jag förstod först inte varför jag tyckte det förrän det slog mig att sanddynerna bredvid vägarna såg ut som snödrivor. Att flyga över en sandtäckt landskap på natten skiljer sig inte så mycket från ett snötäckt sådant.

Hur som helst så har vi det hur bra. Vi överlevde den värsta sandstormen på bra länge. Ni som har sett Mission Impossible 4 vet ju hur en sandstorm ser ut… enligt Hollywood. I verkligheten var det som en småblåsig dag på Ribban fast med en hel del mer finkornig sand i luften. Det gick hur bra som helst att bada i poolen samtidigt. Poolen är barnens favorit och den har använts och kommer att användas varje dag.

Sen har jag tagit några semesterbilder som utlovat. Håll till godo:

wpid-5478-1.jpg

Good morning in Dubai

wpid-5408-1.jpg

Watching Stenson win in Dubai

2013-11-17_06_09_23

Evening view in Dubai

2013-11-19_02_57_50

Chillin’ in Dubai

2013-11-19_03_02_28

By the pool in Dubai

To be continued…

Kommentera

